۱۳۸۸ تیر ۱۰, چهارشنبه

سخنگوی شبکه‌های نوکیا : آنچه به ایران داده‌ایم نمی‌تواند سایت‌ها یا ایمیل‌ها را کنترل کند

بن رومه با اعلام این مطلب که شرکت شبکه‌های نوکیا از خود شرکت نوکیا جداست، اعلام کرد: تکنولوژی فروخته شده به ایران در اختیار سایر کشورها نیز قرار دارد... وی همچنین افزود: تکنولوژی ما دارای استانداردهاي موسسه ارتباطات اروپا است و از طریق آن میلیون‌ها ایرانی توانسته‌‌اند با يكدیگر ارتباط برقرار کنند.
سرویس بین‌الملل «تابناک» ـ سخنگوی شرکت شبکه‌های «نوکیا» گفت: با استفاده از این تکنولوژی که ما به ایران داده‌ایم، نمی‌توان سایت‌های اینترنتی را تعطیل و یا ایمیل‌های کاربران را کنترل کرد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که «بن رومه» سخنگوی شرکت شبکه‌های «نوکیا»، در پاسخ به افرادی که در اعتراض به فروش تکنولوژی کنترل مکالمات تلفنی به ایران علیه این شرکت طوماری اینترنتی جمع کرده بودند، اظهار داشت: با استفاده از این تکنولوژی نمی‌توان سایت‌های اینترنتی را تعطیل و یا ایمیل‌های کاربران را کنترل کرد. 

بنا بر این گزارش، بن رومه  با اعلام این مطلب که شرکت شبکه‌های نوکیا از خود شرکت نوکیا جداست، اظهار داشت: تکنولوژی خریداری شده توسط ایران در سال 2008 قادر نیست که سایت‌های اینترنتی یا ایمیل‌های کاربران را کنترل کند. وی همچنین اعلام کرد: تکنولوژی فروخته شده به ایران در اختیار سایر کشورها نیز قرار دارد که مورد استفاده سیستم‌های قضایی برای شنود مکالمات برخی از شماره‌هاست. 

وی همچنین افزود: تکنولوژی ما دارای استانداردهاي موسسه ارتباطات اروپاست و از طریق آن میلیون‌ها ایرانی توانسته‌اند با يكدیگر ارتباط برقرار کنند.

گفتنی است، در روزهای اخیر شایعه فروش دستگاه‌های شنود توسط شرکت‌های «نوکیا» و «زیمنس» به دولت ایران در بحبوحه ناآرامی‌های اخیر به گونه‌ای قوت گرفته بود که مدیران این شرکت‌ها را به موضعگیری صریح وادار ساخته است.

هیچ نظری موجود نیست: