۱۳۸۸ تیر ۱۰, چهارشنبه

نقد موشولینا کوشن دریک روزنامه

منبع:
روزنامه اعتماد ملی - شماره 955 - یکشنبه 7 تیر 1388 - 28 ژوئن 2009 - صفحه 23 (شب نامه) - بخش ساسی مانکن و ترانه هایش
.................................................. .................................................. .................................................. ...
از اين پس قصد داريم به تفسير شعرها و ترانه‌هاي دشمن بپردازيم. باشد كه شما عزيزان بيشتر با نيت پشت‌پرده اين شاعران و ترانه‌سرايان آشنا شويد. ترانه امروز از ساسي مانكن است.
***************************
پروداکشن ساسي همه جا رو گشت
پس گوش بده به ساسي‌مانكن سال 88
***************************
در مصرع اول اين بيت ترانه‌سرا مي‌خواهد به زور بقبولاند كه ساخته‌هاي اين گروه مقبوليت عمومي دارد. همان ترفندي كه اصلاح‌طلبان در انتخابات به كار بردند. به عنوان مثال آقاي ميرحسين موسوي قبل از پايان انتخابات خبر از پيروزي خود داد. يا آقاي كروبي كه راي خود را بيشتر از 300هزار عدد دانست. در مصرع دوم مشخص است كه اين دوستان روي سال 88 كه سال برگزاري انتخابات است، حساب ويژه‌اي باز كرده‌اند.
************************************************** ******************************
بپوش لباساي آبيت رو، من آبي نمي‌پوشم/ من يه اختراع شيش و هشتي‌ام که ورژن بالاترم رو نمي‌فروشم
************************************************** ******************************
در مصرع اول اين بيت يك نوع دعوت به انقلاب مخملين به چشم مي‌خورد. دعوت به پوشيدن لباس آبي همان ترفندي است كه مشابه‌ش را كانديداهاي اصلاح‌طلب به كار بردند. ترانه‌سرا به زيركي همانجا اشاره مي‌كند كه من آبي نمي‌پوشم. يعني رنگ‌هايي مثل سبز و زرد و سفيد مي‌پوشم اما آبي تنم نمي‌كنم، همگي به گوش باشيد. جالب اينجاست كه اين حركت قبلا در برخي بلاد نيز مشاهده شده بود. در مصرع دوم ترانه‌سرا به آهنگ‌هاي شش و هشتي اشاره مي‌كند و سعي در جذب طرفداران جوان و منحرف دارد. (و خبر ندارد كه اين روش‌ها ديگر جواب نمي‌دهد و مردم اين گفتمان‌هاي غربي را نمي‌پسندند) در آخرين كلمات، ترانه‌سرا تشويق مي‌كند كه بعد از دستگيري، افراد بالادستي اصلاح‌طلب را لو ندهيد.
*****************************
تو که اخي تو که تفي بگو با چي...
تو که ويزا نداشتي چه جوري کرواسي بردنت
******************************
در مصرع دوم اين بيت، به رابطه اين حركت براندازانه با كشورهاي غربي مثل كرواسي اشاره مي‌شود. و به نوعي به اغتشاشگران يادآوري مي‌گردد در صورتي كه به اغتشاشات ادامه بدهيد، احتياج به ويزا نداريد، پناهندگي به شما مي‌دهيم و در سفارت‌هاي دشمن به روي شما باز است. ادامه دارد!
مسعود مرعشي

هیچ نظری موجود نیست: